pondělí 29. září 2008

jak nedostat pecku

Ačkoliv mám k elektrické energii a napětí, jistý odpor a jsem schopen kvůli výměně žárovce, vyhodit jističe v celém domě, úspěšně jsem si zadělal na pěknou pecku... takže co byste rozhodně neměli :

  • napájet 6m prodlužovákem horkovzdušnou troubu
  • nepoužívat potom spálený prodlužovák se spálenou koncovkou od trouby
  • a hlavně nesahat na spálenou koncovku co jí ze strany trčí odhalený drát od fáze
Pokud dodržíte tyto jednoduché pravidla, nerozsvítíte se jako já při zásahu 220v *), které mnou proběhly.
To, že mohu psát tyto řádky, svědčí o přítomnost anděla strážného, který se rozsvítil asi za mě. Večer pak nastalo rozsáhlé pátrání po zdrojích všech možných pecek a ještě večer letěly 2 prodlužováky do kýblu, vyměnil jsem 2 koncovky zásuvek a tu přenosku nad vanou jsem raději převěsil jinam....8-)

zdraví lehce praštěný universal

*) komentář od profíka: napětí (220V) tebou určitě nikdy neproběhne, protože je to rozdíl potenciálu, tzn. může se prostřednictvím tebe akorát snížit. Napětí lze přirovnat k výši vodního sloupce v nějaké nádrži. Když nádrž vypouštíš, tak průtok vytékající vody je jako elektrická veličina „proud“ (udává se v Ampérech) a jeho velikost je úměrná „napětí“ (čím vyšší hladina v nádrži, tím víc to z ní tryská při vypouštění ven) a odporu (překážkám v korytu).Tzn. jestli tebou něco prošlo, byla to elektřina o nějakém napětí a proudu.

Žádné komentáře: