středa 15. října 2008

Jak úspěšně zbourat koupelnu (2)

Doklady a povolení

Jediné co jsem já potřeboval, bylo povolení bytového družstva a plánek nové koupelny. Když nezměníte funkci a rozměry koupelny nepotřebujete stavební povolení ani ohlášení. Pro klid duše a ostatních nájemníků, jsem nechal vystavit povolení od družstva na nástěnku v chodbě a upozornil všechny, že budu dělat rambajz.

Postup demolice jádra

Měl jsem připravený plánek rozměrů nové koupelny, časový plán, předběžný rozpočet a měl jsem zajištěného zedníka, dokonce i elektrikáře a instalatéry. S toto výzbrojí jsem se rozhodl zničit umakartové jádro tímto způsobem:
  • demontovat umyvadlo, vanu, elektrické rozvody (vypnout přívod elektřiny, popř. vody a plynu)
  • odšroubovat všechny hliníkové lišty
  • v horní části odšroubovat a demontovat zakrytování
  • odšroubovat vnitřní spoje mezi deskama s umakartem (dlouhé šrouby)
  • v horní části odšroubovat spojky
  • pajzrem nebo velkým šroubovákem vypáčit jednotlivé desky
  • velké desky, abych je mohl odnést, jsem pak rozřezal flexou napůl (hroznej smrad a bordel)
  • dráty od elektřiny jsem vytahal
  • všechny trubky od vody a odtoku rozřezal, odřezal.
  • dole u země byly desky uchyceny v rezavých kovových "U" profilech, takže něco šlo vypáčit, něco šlo flexou.
  • Podlaha, která zbyla v koupelně a na záchodě - já měl dřevo, zasazené v jeklech, takže opět flexa a páčidlo.

    Práce na jeden den, či odpoledne, (já tři dny, neboť jsem měl vybetonovanou a vydlaždičkovanou podlahu v koupelně a musel jsem jí vysekat) včetně stěhování materiálu. Veškerý materiál jsem pak odvezl na skládku. Dostanete potvrzení o zlikvidování.

    a teď dobrá rada, záchod si nechte zabudovaný (můžete ho dát stranou během demolice, ale pak ho podložte třeba Ytongem a opět dejte na místo) Já ho vyhodil na skládku s vanou a umyvadlem a zadělal jsem si na problém 8-)


    Postup stavby

    Jak jsem již naznačil stavěl jsem koupelnu z Ytongu. Po zralé úvaze a doporučení od firmy YTONG, jsem obvod stavěl z 10 cm tloušťky a příčku ze 7 cm tlošťky. A teď druhá rada: tam kde je uchycena kuchyňská linka dejte 10 cm, ale jinak můžete stavět klidně ze 7 cm. Já si zbytečně ubral místo v chodbě i v kuchyni a věřte, že každý centimetr je znát. Třetí rada: dvakrát měřte, jednou zakládejte. Jak založíte stavbu, tak pak bude vypadat celá koupelna. Opět jsem si posunul jednu příčku o 2 cm a teď mám chodbičku do kuchyně jak pro hobity. Takže co si myslíte, že je v pořádku, pokud to vyroste, až do stropu, máte při špatném rozvržení a vyměření stavby problém. Sice jsem si obvodové zdi nechal založit zedníkem, ale nákres na podlaze byl ode mě a opravdu mi ty dva centimetry chybí. (ono je to víc neboť tloušťka Ytongu je 10 cm, takže 2 cm plus cca 5 cm je 7 cm a to je sakra znát).
    Samotné založení je důležité z hlediska dodržení pravých úhlů a rovinnosti. Vše se dá do "váhy" a jednotlivé Ytongy se v druhé řadě tvárnic "navazují" na sebe (překládají se). Jak to vypadá, je ve fotogalerii (picasaweb.google.com).
Další postup stavby zas zítra .......
Okomentovat